1
Açlık Grevinde yüzlü günleri geride bırakan yüksel direnişi, Berlin’de, Elçilik önündeki eylemle bir kez daha selamlandı.
Berlin Halk Cephesi tarafından 26 Haziran Pazartesi günü Türkiye`nin Almanya Büyükelçiliği önünde Yüksel direnişine destek eylemi yapıldı. Saat 15.00’de başlayan eylemde Nuriye Gülmen ve Semih Özakça’nın dövizleri ile “Nuriye Gülmen Semih Özakça Yalnız Değildir” pankartı açıldı. Almanca dövizlerin de açıldığı eylemde “Nuriye Semih Yalnız değildir, Nuriye Gülmen ve Semih Özakça Onurumuzdur, Nuriye Gülmen ve Semih Özakça Serbest Bırakılsın, Nuriye Gülmen ve Semih Özakça İşe Geri Alınsın, Emekçiyiz Haklıyız Kazanacağız, Direne Direne Kazanacağız” sloganları hiç susmadı. Grup Yorum ezgilerinin de dinletildiği eylemde coşku hakimdi. Almanca-Türkçe yapılan konuşmalarda Nuriye Gülmen ve Semih Özakça’nın son durumuna da değinilerek bu yapılanın işkence olduğu vurgulandı.
Zulmün bir an önce son bulması haykırılan eylemde yüz binlerce emekçinin haklarının gasp edildiği anlatıldı. Yüksel Caddesinin Faşist AKP’ye değil, direnen emekçilere ait olduğu vurgulanan konuşmalarda barikatların işe yaramayacağı ifade edildi.
Yirmi kişinin katıldığı eylemde, alandaki durakta otobüs bekleyen, araçlarla geçmekte olan birçok Alman veya Türkiyeli eyleme ilgi gösterdi. Yine birçok araçtan zafer işaretleri yapıldığı görüldü.
Saat 17.00’ye kadar süren iki saatlik eylem “Her Yer Yüksel Her Yer Direniş” sloganlarıyla bitirildi.


