İltica hakkının gasp edilmesine karşı 12 Mayıs’ta süresiz açlık grevine başlayan halkın avukatı Günay Dağ direnişinin 4. günü olan 15 Mayıs’ta da Katehaki’deki Göç ve İltica Bakanlığı önündeydi. “POLİTİK İLTİCA HAKTIR, GASP EDİLEMEZ. TÜRKİYELİ DEVRİMCİ AVUKAT GÜNAY DAĞ İLTİCA HAKKI İÇİN AÇLIK GREVİNDE. TALEBİ KABUL EDİLSİN, İLTİCA HAKKI GERİ VERİLSİN” yazılı pankart ve dövizlerin asıldığı, yüzlerce bildirinin dağıtıldığı eylemde 10 imza toplandı. Eylemin ardından kısa bir açıklama yapan Günay Dağ şu ifadeleri kullandı: „ Gasp edilen iltica hakkım için açlık grevimin dördüncü günündeyim. Yunanistan devleti, Miçotakis hükümeti, Türkiye faşizmi ile işbirliği yaparak, Türkiye faşizmin baskılarına boyun eğerek iltica hakkımı gasp etti. Bu nedenle buradayım. Bu nedenle açlık grevine başladım. „Bize böyle davranamazsınız, bu şekilde, kendi hukukunuzu, kendi yasalarınızı uluslararası hukuku çiğneyerek , kazanılmış haklarımızı bu kadar rahat, bu kadar kolay gasp edemezseniz demek için buradayım. Bunun için açlık grevine başladım ve bugün itibarıyla süresiz açlık grevi direnişimin dördüncü günündeyim. İltica hakkımı geri alana kadar, bu hukuksuzluk, bu keyfilik, bu zorbalık son bulana kadar direnmeye devam edeceğim. Her yolla, her yöntemle bu hukuksuzluğu, bu adaletsizliği, bu zorbalığı teşhir etmeye, buna boyun eğmeyeceğimizi göstermeye devam edeceğiz. Bu direniş yalnızca iltica hakkı için bir direniş değil, bu direniş emperyalizmin ve faşist iktidarların demokratik haklarımıza kazanılmış halk ve özgürlüklerimize yönelik keyfi saldırılarına, hukuka aykırı saldırılarına, haklarımızı, özgürlüklerimizi keyfi olarak gasp etmelerine karşı bir direniş. Bu nedenle herkesi, tüm halkımızı, tüm halkları, tüm dünya halklarını bu direnişle dayanışmaya, bu direnişi sahiplenmeye çağırıyorum. Biz kazanacağız!“
