20 Aralık 2025 tarihinde Almanya’nın başkenti Berlin’de 19-22 Aralık hapishaneler katliamı ve direnişinin anması yapıldı.
Anma saygı duruşu ile başlandı. Daha sonra yapılan konuşmada “20 hapishanede aynı anda yapılan katliamda 28 yoldaşımızı kaybettik. Hapishanelerde yapılan katliamın yanında direnişi de görmekteyiz. Yoldaşlarımız, kendi hayatlarını hiçe sayarak yanındaki yoldaşını kurtarmaya çalışmışlardır.
NATO ve İMF politikalarını hayata geçirmek için önce devrimcileri yok etmeleri gerekiyordu. Bunun için eş zamanda bir Ordu ile girdiler hapishaneye. Savaşa gider gibi. Bir teslimiyet yoktu, uzlaşma yoktu. direniş vardı, yoldaşlık vardı, ölüme meydan okuma vardı. Şimdide öyle, f tipinde katledemedikleri, teslim alamadıkları devrimcileri S, R, Y kuyu tipi hapishanelerle yok etmek istiyorlar. F tipinde yenildiler, şimdi de yenilecekler.”
“Aynı zamanda devlet eliyle yapılan Maraş ve Roboski katliamında sorumluların bugüne kadar bulunamadığı ve hiç bir ceza almadıklarını, hesabını mutlaka soracağız ”denildi.
Daha sonra 19- 22 Aralık hapishaneler katliamı ve direnişi” anlatan sinevizyon izlenmiştir.
Anmaya 15 kişi katılmıştır






