Home BlogDisk Önünde Direnen Genel-İş İşçisi Oya Baydak ‘In Direnişinin 22. Günü

Disk Önünde Direnen Genel-İş İşçisi Oya Baydak ‘In Direnişinin 22. Günü

by halkinkutuphanesi
0 comments
Önce Genel – İş Ve Disk’in Linççi Yöneticileri,
Halka, İşçilere Ve Oya Baydak’a Hesap Verecek.
Ondan Sonra Direnişin Talepleri Konuşulacak.
Genel – İş Sendikasında çalışırken işten atılan Oya Baydak 22 gündür DİSK Genel Merkezinin önünde direniyor. Talebi tüm hakları saklı kalmak üzere işine geri alınması.
Oya Baydak’ı işten atan patron sendikacılarının gösterdikleri gerekçeler sahip oldukları patron beyninin ürünüdür. İşte en azından basına yaptıkları açıkmalarda gösterdikleri gerekçeler;

–                     “Emekli olmuştu. Emekli olan birisi neden çalışsın? Genel – İşte işe girerken emekli olduğunuzu ve tekrar çalışmaya ihtiyacı olduığunu söyleyerek işe başladı, dolayısıyla da yalan söyledi!” Öncelikle söyleyelim ki bu gerekçeler patronların, hükümetlerin ağzından sürekli duyduğıumuz gerekçelerdir. İşten atmak için emeklilikleri geldi o yüzden işten attık derler. İkinci olarak mademki Oya Baydak yalan söyleyerek işe girdi bunu 4 yıl sonra mı fark ettiniz?
–                     Genel – İş’in başka bir gerekçesi ise çay ve temizlikten sorumlu Oya Baydak’ın işçileri küçük gördüğü, tepeden baktığı, görev ve sorumluluklarını yapmadığı, işçilere çay vermediği!… Madem ki Oya Baydak hakkında böyle şikayetler vardı kendisi ile neden konuşmadınız? Bu söylenenler soyut şeylerdir. Somutlayın. Kim Oya Baydak’tan şikayetçi? Ya da madem ki Oya Baydak işçilire küçük görüyordu eğitmeyi neden denemediniz?
Sakın işçileri küçük görenler, hor görenler, onları satanlar sendikanızın genel merkez yöneticiliri olmasın?
–                     Oya Baydak’ın sokakları temizlerken çekilmiş fotoğraflarını gördünüz mü bilmiyoruz? O Oya Baydak mı işçileri küçük görüyor? Açık ki yalan söylüyorsunuz. Genel – İş yöneticileri patronlardan ilk öğrendikleri şeyi yapıyorlar, yalan söylüyorlar.
Daha direnişin ilk haftası dolmadan Genel – İş yöneticileri patronlardan öğrendikleri ikinci şeyi yaptılar, linç saldırısı düzenlediler.
Günlüğü 1.000.- ( bin) liraya linç güruhu buldular. MHP’li faşist işçileri ve şube yöneticilerini toplayıp DİSK’i kurtarma seferi yaptılar. DİSK’İN KAPISINA 12 EYLÜL BİLE KİLİT VURAMADI pankartıyla linççileri yürütüp direnen işçi Oya Baydak’a, devrimcilere linç saldırısı düzenlediler. Artık buna cahillik bile denemez. 12 Eylül bile DİSK’in kapısına kilit vuramamış!
Kendinizi kandırabilir misiniz bilmiyoruz ama tarihi kandıramazsınız. 12 Eylül DİSK’in sadece kapısını değil bacasını bile kapattı. Ve siz DİSK’in kapısının 12 Eylül faşist cuntası tarafından kilitlenmesini Selimiye’nin nizamiye kapısı önünden seyrettiniz. DİSK 11 yıl kapalı kaldı. Kimi kandırıyorsunuz? Genel – İş yöneticileri en iyi bildiği işi yaptı yine, yalan söylediler…
DİSK’in önündeki linç saldırısında Oya Baydak, devrimciler yaralandı. Bir devrimci ameliyat oldu. Linç saldırısına uğrayan avukatlardan biri Trabzon’da TAYAD’lılara yapılan linç saldırısı ile kıyasladı ve “Trabzon’daki faşistler bile avukatlara saldırmadı” dedi. Yani siz nihayet bir dalda birinci oldunuz; linç saldırılarının en vahşisini yaptınız.
Bu bir işçinin kötü niyeti, istem dışı bir şey, artık geçmişte kalması gereken bir anlık bir hata değildir. Bu eleştirimiz esas olarak Demokratik Kitle Örgütlerine, Sendikalara, Konfederasyonlaradır. Hala bu linç saldırısı hakkında bir şey demediler.
Ne düşünüyorlar bilmek istiyoruz. Biz devrimciler siyasi iktidarın, faşizmin örgütlediği linç saldırılarını çok yaşadık. Bu nedenle bu saldırıların hassas vatandaşların kendiliğinden saldırıları olmadığını biliriz. Nitekim Genel – İş yöneticileri ağa babalarından öğrendiklerinin aynısını yapmışlar ve Diyarbakır, Mersin ve İzmir’den topladıklarıyla linç saldırısını yapmışlardır. Bu DİSK’in bitişidir. DİSK, bünyesine giren bu virüsü kesip atmak zorundadır. Aksi takdirde çürür ve çürütür.
Genel – İş yönetimi ve bazı DİSK yöneticileri örgütledikleri linç saldırısından dolayı direnen işçi Oya Baydak’a, devrimcilere ve halka bunun hesabını vermedikleri sürece hiçbir talep konuşulmayacaktır.

Önce yaptıkları ve örgütledikleri linç saldırısının özeleştirisini verecekler. Ondan sonra direnişin taleplerini konuşacağız. 29.07.2015

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Yorum Bırakın

Focus Mode