Grup Yorum ’un çalışmalarını sürdürdüğü İdil Kültür Merkezi AKP’nin işkenceci, hırsız polisleri tarafından bugün (1 Kasım) bir kez daha basıldı.
İsrail’in Filistinlilere saldırısında olduğu gibi düşmanca İdil Kültür Merkezi’ni basan AKP polisi kültür merkezini talan ederek kapılarını dahi çaldı.
8 Eylül günü basılan İdil Kültür Merkezi’nde iki Grup Yorum emekçisi tutuklandı. Ancak Grup Forum’u baskınlarla devrimci sanat çizgisinden vaz geçirebileceğini düşünen faşizm ve oligarşi bir kez daha yanılmıştı, bugün de yanılacak. Çünkü onların mayası Helin Bölek ve İbrahim Gökçek’ten Ayça İdil Erkmen’e, Ayça İdil Erkmen’den Ayşe Nil Ergen ve Ayşe Gülen’den geliyor. Onların mayası Kızıldere’den günümüze halkın türküleriyle büyümektedir.
1 Kasım günü yaşanan baskında Grup Yorum emekçilerinden Fırat Kaya, Rıdvan Akbaş, Barış Yüksel, Vedat Doğan, Rezzan Şengül, Hakan İnci, Eser Çelik ve Seher Adıgüzel ile misafir olarak orada bulunan Sevcan Akdoğan gözaltına alındı.
Grup Yorum’a, devrime ve devrimciliğe yönelen her saldırının AB ve ABD emperyalizmiyle direkt bağı vardır ki bunu 7 Eylül günü Dünya Bankası Türkiye Direktörü Humberto Lopez söylemiştir. Türkiye’ye verilecek olan 35 milyar doların karşılığında faşist AKP iki ay içerisinde İdil Kültür Merkezi’ni iki kere bastı, bir içerisinde onlarca ev basılarak onlarca devrimci işkencelerle gözaltına alındı. AKP için her şey 35 milyar dolardır. 35 milyar dolar için AKP, devrimcilik ve devrimlere karşı tüm saldırılar yapmaktadır.
İki ay değil her ay da devrimci kurumları, kültür merkezlerini bassanız, bu halkın en onurlu evlatları olan devrimcileri gözaltına alsanız, tutuklasanız da devrimciliği Anadolu topraklarından asla silemeyeceksiniz!
Gözaltılar Derhal Serbest Bırakılsın!
Grup Yorum Halktır Susturulamaz!
HALK CEPHESİ :
