5
Halk Cephesi
23 Temmuz’da Ankara’dayız
NURİYE VE SEMİH İÇİN,
ADALET İÇİN
İNSAN ONURUMUZ İÇİN
FAŞİZME BOYUN EĞMİYORUZ
Halkımız;
Nuriye, Semih…
İki kamu emekçisi, iki direnişçi, OHAL’de direnen iki umut güneşi.
Ve yoldaşlarımız…
Bugün açlığın 130. Günündeler.
Saatler, günler onlar için artık rutinin dışında ilerliyor. Hücre hücre eriyorlar fakat haklılıklarından, taleplerinden vazgeçmiyorlar. Çünkü hepimiz gibi, tüm dünya halkları gibi onlar da tarihten öğrendi direnenlerin kazandığını. Direnme hakkının insanın insan kalmasını sağlayan hak olduğunu. Yüksel direnişi ve açlık grevi halkımızı faşizme karşı birleştirdi, umut oldu. Talepleri, haykırışları tüm Türkiye’nin, tüm ezilenlerin sesi oldu. Sesler çoğaldı, çoğaldı tüm dünyayı sardı. Elbette ki faşizm de duyuyor bu sesleri, duyuyor ama düşmanlığını yapıyor. Yalnız tarihte hiçbir örneği yoktur ki; zalimler halka karşı bir zafer kazansın. Haklı ve meşru olan halktır. Direnme gücünü taşıyan halktır, çünkü halktır birbirine sevgiyle, sadakatla bağlı olan. “Komşu komşunun külüne muhtaçtır” diyen, “İyi günde kötü günde” diyen… “Söke söke almak” deyimi bu topraklara aittir. Çünkü hep söke söke aldık biz haklarımızı, kimse bize bahşetmedi. İşte bu yüzden canımızdan çok koruyoruz o haklarımızı, gasp edilmesine, alay edilmesine izin vermiyoruz.
Bıçak kemiğe dayanmıştır. Nuriye ve Semih için sokakları dolup taşırmaktan başka yol yoktur. Eylemlere katılmak kendisine “demokratım” diyen herkesin boyun borcudur. Çocuklarımıza “OHAL’e teslim olmadık” diye anlatacak bir hikayemizin olmasıdır. Ne demişti Dayımız 1980’de; “Cunta 45 Milyon Halkı Teslim Alamaz” ve teslim alamadı. ’71 ve ’80 cuntalarını yaşayan işçiler köylüler ‘90’lı yıllarda, 2000’lerde sayısız eylem, grev ve yürüyüşler yaptı. 2013’te Haziran Ayaklanması’nı yaşadık. Bugün de OHAL ilan edilmesine rağmen direniyor halkımız. Çünkü biz varız, umut var.
Zaferin ebesi; direnç, kararlılık ve ısrardır. Ve bu sorumluluk hepimizin omuzlarındadır.
23 Temmuz’da NURİYE ve SEMİH için ANKARA’DAYIZ.
Tüm halkımızı bekliyoruz.
PROGRAM:
Yola çıkış: 22 Temmuz Cumartesi, saat 09.00, yer Kadıköy Belediyesi önü
22 Temmuz Cumartesi
13.00 Kocaeli basın açıklaması
16.00 Bursa basın açıklaması
20.00 Eskişehir basın açıklaması
23 Temmuz Pazar
ANKARA
HALK CEPHESİ
16.07.2017
