Umut vardı Anadolu’da
Kavga vardı,
Kavgadan vaz geçmeyen
Bağımsızlık
Özgürlük sevdalıları vardı,
Umutsuzluğu,
Teslimiyeti
Uzlaşmayı reddederek
Devrimi yüklenenler vardı omuzlarında.
Mahir’in yoldaşlarıydı onlar
Ve
Mahirden öncekilerin,
Marks’ın
Lenin’in
Che’nin yoldaşları,
Paris barikatlarında,
Stalingrad siperlerinde savaşanların ve de
Vietnam’ın kaplan kafeslerinde
Ölümüne direnenlerin yoldaşlarıydılar.
Onlar
Onlar ki biziz
Biz ki Cephelileriz.
Bize dayatılan teslimiyet,
Bize dayatılan uzlaşma
Bize dayatılan yok oluş
Kendi kanlarımızda boğulurken
Ve diri diri yakılırken
Ve başkaları
El pençe ihanet ederken,
Biz onlardan değiliz,
Farkımızı koyduk derken
Biz direnerek
Ve biz ölerek
Başkalarının onurunu gömdüğü hapishanelere
İhaneti gömdük.
Ve işte
Onlar emperyalizmin masasında
Piyonu olmuşken pis oyunların
Ve debelenip dururken bataklığında
Cepheliler direniyorlar
Biz direniyoruz
Direniyoruz karanlık kuyuların dibinde
Direniyoruz S,R,Y tiplerinde
19 Aralık’ın ruhu dolanıyor hapishanelerde
O ruh ki
Kızıldere’den taşıp
İlmek ilmek örülen devrim tarihimizin
Direniş ruhu.
O ruhla yarattık tarihimizi
O ruhla kazanacağız geleceğimizi.
Halil Demir
