27 Haziran 2026 tarihinde Halk Cephesi ve Anti Emperyalist Cephe’nin örgütlediği NATO’ya Karşı Halkların Birliği Zirvesi başladı. Halk Cephesi ve Zafere Kadar heyetinin birer temsilcisi tarafından yapılan açılış konuşmasında Anadolu’daki antiemperyalist mücadele, SRY kuyu tiplerine karşı verilen mücadele, ABD emperyalizmin Anadolu’da kurmak istediği KOLORDU ve onunla girişeceği kanlı işgaller anlatıldı. Bu kolorduya karşı yapılan zirveye herkes selamlandı. Zafere kadar heyeti ise İran’a yapılan saldırı, Minablı 168 kız çocuğu anlatıldı ve emperyalizme karşı taş atan herkesle dayanışma çağrısı yapıldı. Zirve; Emperyalizmin katlettiği devrimciler ve halklar için bir dakikalık saygı duruşu ile başladı.
“NATO’nun savaşlarına karşı, emperyalizmin ve siyonizmin saldırganlığına karşı antiemperyalist Cephe’yi kuralım” başlıklı oturumda moderatör ile birlikte AEC’den, Bask ülkesinden Filistin Derneğinden ve Barcelona’nın eski Bolivya konsolosu oturuma konuşmacılar olarak katıldılar. Katılımcılar NATO’nun saldırganlığını Anadolu, Lübnan, Filistin ve Latin Amerika bazında anlattılar ve NATO’ya ve emperyalizme karşı birlik olma çağrısı yaptılar. Yine birinci oturumda Belarus’tan, Rusya’dan Borotba, Gazze’dan FHKC, Yemen’den Ansarullah hükümeti vb konuşmacılar video yoluyla katılım sağladılar.
Kısa bir aradan sonra ikinci oturuma geçildi. “Emperyalizmin Savaş Örgütü NATO’ya Karşı Ortak Cephe’yi Örgütleyelim” başlıklı oturumda Halk Cephesi, Katalonya’nın Nato ve emperyalizme karşı derneği, antiimperialistas.com Web sitesi, bask ülkesinden antiemperyalist platform, Yunanistan halk hareketi, Yunanistan’dan NATO’ya karşı inisiyatif, galisyalı devrimci komünistler ve Avusturya’dan işçi sınıfı temsilcisi katıldılar. Yine coşkulu geçen bu oturumda NATO’ya ve emperyalizme karşı ortak mücadelenin önemi tek tek ülke temsilciler tarafından vurgulandı.
Günün “Emperyalist Saldırıların Sonuçları ve Direnişler” konulu son oturumuna ise;
Temel Haklar ve Özgürlükler Derneği,
Katalunya Halkların Komünist Partisi,
Barcelona Baskılara Karşı Platform,
Bask Ülkesinden Bultza Ehm-L,
Anti Emperyalist Ağ,
Fransa’dan Supernova dergisi,
Katalunya’dan Crida Communista,
Samidoun Barcelona,
Britanya Yeni Komünist Partisi,
Korsika Komünist Parti’yi İnşaa Örgütü,
Bulgaristan 23 Eylül Hareketi,
Yunanistan’dan T34 İşçi Grubu,
Sırbistan Radikal Sol,
ve ABD’den Tutsaklar Radyosu hem fiziki hem de videolu katılım sağladılar. Bu oturumda da çeşitli hak ve özgürlükler gaspları, bunun NATO ve emperyalizmle olan bağı ve buna karşı örgütlenen direnişler anlatıldı.
Yaklaşık 8 saat süren zirvenin ilk gününe toplamında 100’e yakın kişi katıldı. Geniş katılımlı zirvenin ilk günü coşku dolu geçti. Tüm kültürel farklara ve aralarındaki mesafelere rağmen 40’dan fazla örgütün söylediği ortak şey: ABD imparatorluk kurmadan yaşayamaz. ABD demek NATO demektir. Halkların en önemli görevi, emperyalizme ve onun savaş örgütü NATO’ya karşı direnişi ve zaferi örgütlemeliyiz!
Tüm halkımızı, anti emperyalist, antifaşist kurum ve örgütleri zirvenin ikinci gününe ve sonrasında yapılacak Grup Yorum konserine katılmaya çağırıyoruz.
Yaşasın Halkların Kardeşliği!
Kahrolsun Emperyalizm, Yaşasın Mücadelemiz!
Halkız Haklıyız Kazanacağız!



















